Bericht van het bestuur.

Dinsdag, 16 maart 2021

Hier even een kort bericht vanuit het Bestuur in deze bijzondere en onwerkelijke tijden.

Het is allemaal razendsnel gegaan. Van een verweg-virus uit een onbekende stad in China, naar een pandemie met grote gevolgen voor heel Nederland. Wij als bestuur hopen dan ook dat het goed met u gaat tijdens deze Corona pandemie. Kortom het is nu even aanpassen. Het belangrijkste is dat je goed voor jezelf zorgt, voor naasten, voor dierbaren en voor elkaar. Houd elkaar goed in de gaten, houd contact (op afstand) en help elkaar waar nodig.

78e Algemene Ledenvergadering

Zoals u zelf ook wel begrepen heeft, kan deze vergadering welke gepland stond op 19 maart 2021 helaas niet door gaan vanwege de Corona pandemie.
Als bestuur hebben wij nu (onder voorbehoud) een nieuwe datum ingepland en hopen op vrijdag 28 mei 2021 om 20.00 uur u te mogen ontmoeten in het dorpshuis “Het Trefpunt” in Austerlitz.

Loodvrij vissen en gebruik van het leefnet.

Sportvisserij Nederland werkt samen met de Rijksoverheid, Unie van Waterschappen, Natuurmonumenten en Dibevo aan de Green Deal Sportvisserij Loodvrij. Doel is om het loodgebruik in de sportvisserij in drie jaar tijd (ingaande 2021) met 30% te reduceren en in 2027 een volledige loodvrije hengelsport te hebben. Een actieve opstelling in het afbouwen van het loodgebruik en de zoektocht naar alternatieven, moet de sportvisserij op weg helpen richting de totale stop waar het vissen met lood betreft.
Dit betekend voor ons als leden van Hengelsportvereniging “De Brasem” dat wij ook hieraan zullen moeten meewerken en inmiddels al consequenties heeft bij het vissen van wedstrijden (indien mogelijk) in de wateren van De Algemene Utrechtse Hengelaars Vereniging.

Per 1 januari 2021 geld voor de AUHV-wateren dat de verenigingsbepalingen als volgt zijn aangepast:
Het is verplicht om bij wedstrijden en evenementen in de AUHV viswater loodvrij te vissen. (voor ons bij voorbeeld het vissen in het Amsterdam Rijnkanaal e.d.). Deze regel geldt uitsluitend voor het vissen met de (method) feeder, niet voor de vaste hengel omdat hier nog geen alternatieven voor lood zijn. Feederkorven en method korven zijn inmiddels al goed verkrijgbaar met alternatieven voor lood.
Tevens is het verboden om tijdens het vissen een leefnet in het bezit te hebben en te gebruiken, MET UITZONDERING VAN WEDSTRIJDEN die bij de AUHV/regionale wedstrijd coördinatie zijn aangemeld en voorzien van een wedstrijdtoestemming.
Wij willen u er dan ook op wijzen om met deze twee genoemde punten zorgvuldig om te gaan om  problemen, zoals een bekeuring te voorkomen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voorlopig even voldoende te hebben geïnformeerd en komen, indien hierover verder nieuws is op terug op deze website.
Tevens wensen wij u veel gezondheid toe voor de toekomst.

Met vriendelijke groet,
Het bestuur van Hengelsportvereniging “De Brasem”