Onderlinge wedstrijd de Rietvoorn, Snoekje en de Brasem

Dinsdag, 18 oktober 2022

Op zondag 9 oktober 2022 werd door HSV De Rietvoorn een onderlinge wedstrijd tussen HSV De Brasem uit Austerlitz, HSV ’t Snoekje uit Amerongen en HSV De Rietvoorn Doorn georganiseerd.

De wedstrijd werd gehouden aan het Amsterdam Rijnkanaal aan de Westzijde tussen de Gooyerbrug en Wijk bij Duurstede. Bij kenners beter bekend als “Achter De Kersenboomgaard”. De uitreiking van de plaatsnummers en een heerlijke koek voor bij de koffie, vond om 8:00 uur plaats. De wedstrijd begon om 9:00 uur en het parcours was in twee vakken verdeeld. Er deden 35 vissers mee. De wedstrijd was taai, maar voor de verplichte koffiepauze van 11:00 tot 11:15 werd er toch nog wel vis gevangen. Na de koffiepauze ging het bij de één beter dan bij de andere. Om 14:00 was het einde geblazen. Na de weging en tijdens het opmaken van de uitslag werd er door de Rietvoorn een bal gehakt uitgereikt. Deze werd door cafetaria De Brabander uit Amerongen op locatie bezorgd. Het smaakte voortreffelijk. We bedanken Jan Roelofs en Loek Jonker voor de organisatie.
De uitslag is:
Vak 1
Winnaar met 8600 gram Leen van Hees van de Brasem, 2e plek Ronald van Vulpen van ’t Snoekje met 8480 gram en 3e werd Ad Slijters van de Brasem met 6690 gram.
Vak 2
Winnaar met maar liefs 14060 gram Marcel van Zetten van ’t Snoekje, 2e plek Arie Kwakernaak van de Rietvoorn met 8840 gram en3e werd Danny Veenendaal van ’t Snoekje met 5100 gram.
Voor de plekken 1,2 en 3 in ieder vak was er een mooie beker en een enveloppe met inhoud.
Tevens was er voor de deelnemende vereniging met het hoogste gemiddeld gewicht ook een beker. Wedstrijdcommissaris van ’t Snoekje de heer Gert van Vulpen mocht deze in ontvangst nemen.